2012. május 12., szombat

Fenyőrügy szirup


Ennek a szirupnak a készítésének most van itt az ideje. Milyen jó lesz ősszel vagy télen a köhögős időszakban elővenni, ezt e kellemes ízű szirupot. Krónikus köhögésre ajánlom. Akkor jó a fenyőrügy, amikor még rajta van a kis barna sapkája.
Recept:
40 dkg fenyőrügy
5 l víz

1. nap ezt feltesszük főzni, szép lassan a felére főzzük. 6-8 óra. Érdemes olyankor csinálni, amikor otthon vagy. Sok dolgod nincs vele, de azért ott kell lenned.
2. nap leszűröd, majd hozzáadsz egy nagy üveg mézet (900g), felére főzöd.
Ezt a forró szirupot üvegekbe töltjük. Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni. 1-2 évig áll el.
 

2 megjegyzés:

  1. Jutka, idén elkészítettem életem első fenyőszirupját. A fenyőrügyeket szorosan, jól lenyomkodva cukorral rétegeztem egy befőttesüvegbe. Másnap-harmadnapra elkezd olvadni a cukor, és barnulnak a rügyek. 8-10 nap után átöntöttem egy edénybe, hozzátettem 1/4 citrom levét, és felfőztem, leszűrtem a rügyeket, majd üvegekbe öntöttem. Tudom, illett volna pár óráig főzni, de erre nem volt lehetőségem, úgyhogy nem lett olyan sötét, mint a Tiéd, de ízre-illatra isteni, és fantasztikusan sűrű! Ja, és remélem, beválik köhögés ellen! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kriszta. Ezt a receptet nem ismertem. Jövőre én is kipróbálom így is. :)

      Törlés