2012. március 3., szombat

A kenyér sütése

Kíváncsi voltam, milyen a 100% ban tönköly lisztből készült kenyér, természetesen kovásszal készítve.
A receptek, amiket találtam, mind lisztkeverékeket javasolt. Azért, mert savanyú és túl tömött kenyeret ad a tönköly. Sebaj, azért kipróbáltam.
Kimértem a lisztet, 40 dkg-ot.
Hozzáadtam a kovászból 10 dkg-ot. (A többi kovászhoz hozzáadtam 3 ek. lisztet, és az előző bejegyzés szerint , a 2. naptól folytattam a készítést.)
A kovászt betakartam egy kis liszttel, és vártam, hogy megdagadjon. Kb. 2 órát. Egy kicsit krémesebb lett a kovász, de sok változást nem láttam. Ezután kimértem 300 ml meleg vizet, ebben feloldottam 1 tk. sót, és összegyúrtam, dagasztottam a tésztát.

Eleinte elég ragacsos volt, de tudtam, addig kell dagasztanom, amíg tiszta lesz a kezem. Ez egy jó fél óráig is eltartott, gondolom azért ilyen kevés ideig, mert kicsi masszával dolgoztam.

Egy szép, ruganyos tésztát kaptam.
Ezt beletettem egy kizsírozott formába (csak kuglóf van itthon, de szeretnék egy cserép kenyérsütő tálat), és egy éjszakát hagytam kelni meleg helyen, letakarva.
Reggel az volt az első dolgom, hogy megnézzem, mekkora lett! Hát, nem nőtt valami nagyra, de azért egy kicsit nagyobb lett. Előmelegítettem a sütőt 200°C, egy lábosba vizet tettem, és elkezdtem sütni a kenyerem. 10 perc után mérsékeltem a tüzet 170°C-ra és még sütöttem 25 percig.
Szépen elvált a formától, és könnyen ki lehetett borítani.
Rácson hagytam egy kicsit hűlni, de reggel lévén, és már éhesen, muszáj volt megkóstolni!
Finom lett! Egy kicsit tényleg savanykásabb, és tömöttebb a megszokottnál, de a kedvemet csak meghozta az újabb próbálgatáshoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése